About

Hlubší vztah k fotografii a tvůrčí podhoubí mu během vysokoškolských studií v Brně pomohlo zformovat členství v dnes již neexistujících fotoklubech Okamžik, Fotopocity a dřímající skupině Fotolúzr. Zajímá ho především podstata a filosofie cestování, pochody mysli s tím spojené, autentické fotodeníky, roadtripy, subjektivní dokument a vyprávění příbehů. Jako médium používá převážně černobílý kinofilm. Fotografie rád rozdává a věnuje lidem, kteří se na nich vyskytnou. Společným rysem Dvořákových fotografií je dokumentární styl s prvky tzv. rozhodujícího okamžiku. Jeho, pro něj nezvyklá, barevná série Polska w Unii Europeiskiej (2012) se vrací do rodného Slezska a zachycuje obyvatele vylidněného Česko- Polského pohraničí. Ve svém zatím posledním vystavovaném souboru pojmenovaném “Divný sny” (Café V Lese – 2017) zachycuje absurdní až surreálné scény. Autor v anotaci: „Ty odfocený situace jsou jako sny, co se ti zdaj nad ránem. Nedávaj moc smysl a už v tom snu tě fascinuje, jak je vůbec možný, že se ti něco takovýho zdá.“ Soubor Merazonia – Bezčasí (2014) balancuje na pomezí dokumentu a deníkového záznamu o dobrovolničení v Amazonském deštném pralese.

/Bára Jakubíková/

ja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tomáš Dvořák, Ph.D. (Opava, 1984)

Výstavy:

2017 – Divný sny / Café V Lese / Praha

2012 – Tropikal / Fstop a přátelé / Kokpit Café, Praha

2012 – Tropikal / Lúzři v Kokpitu / Kokpit Café, Praha

2010 – Djúpavík / Kunštátská Tro3jka Café / Brno

Interview v časopise DIGIfoto 10/11 2011

INTERNATIONAL PORTFOLIO REVIEW 2013 – The 15th International Meeting of Photographers.

Knihy:

2014 – Vila

2017 – FIN

Hi, I’m Analogista. I shoot analog and live in a darkroom. The world of photography tried to draw me in when I found a Soviet camera called Czajka in my grandpa’s cabinet. In 1994, during summer vacation in Croatia, I shot my first roll of Fomapan 100. Ferociously, probably seized by a temporary collector’s fetish I was capturing yachts and literally filled all of 72 available frames with boat images. 72 was actually as much as this sophisticated split-frame camera managed to squeeze on one 35mm roll. This happened to be my only “project” until 2001 when the digital came and flooded my computer with pictures of  bugs, flowers and girlfriends. My first and until now my only real analog camera has been the Nikon FM2. I bought a secondhand one in fall 2007 and cool things started to happen. I started blogging and became a member of several photocrews. Sharing ideas, providing feedback, supporting each other, making things happen and what’s more having friends for life that is what I’m grateful for. In 2014 I launched Analogista as a framework and label for my future activities.

Exhibitions:

2017 – Divný sny / Café V Lese / Praha

2012 – Tropikal / Fstop a přátelé / Kokpit Café, Praha

2012 – Tropikal / Lúzři v Kokpitu / Kokpit Café, Praha

2010 – Djúpavík / Kunštátská Tro3jka Café / Brno

Interviewed by DIGIfoto magazine 10/11 2011

INTERNATIONAL PORTFOLIO REVIEW 2013 – The 15th International Meeting of Photographers.

Books:

2014 – Vila

2017 – FIN